CRM چیست؟
برای اینکه بگوییم CRM چیست باید از اینکه CRM مخفف Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد شروع کنیم.
سی آر ام دو زاویه مختلف اما به هم مرتبط دارد یک زاویه از دید فرآیند و دیگیری نرم افزار است.
سی آر ام به عنوان فرآیند
CRM تمام مراحل ارتباط با مشتری در کسب و کار را مدیریت می کند و تمام عملکردهای کاری که با مشتری در تعامل هستند را جمع می کند.
چند نمونه از فرآیندهایی که CRM آن ها را مدیریت می کند عبارت اند از:
جمع آوری اطلاعات سرنخ ها
بهره برداری از اطلاعات مشتریان جمع آوری شده برای بهینه سازی فرآیند فروش
مدیریت تعاملات مشتری
تقسیم بندی مشتریان با هدف اجرای کمپین
CRM به عنوان یک نرم افزار
نرم افزار CRM فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری را خودکارسازی می کند. نرم افزار سی آر ام برای مدیریت بهینه ارتباط با مشتری، روی فرآیندهای زیر کار میکند:
· تولید و استفاده از پروفایل های خریدار ایده آل برای شناسایی سرنخ های ارزشمند
· شخصی سازی نقاط تماس
· جمع آوری، ذخیره سازی، تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات مشتری
· پیگیری کلیه تعاملات سرنخ ها در طول چرخه فروش
· بهینه سازی مدیریت نیروی فروش با هدف استفاده بهتر از استعدادها
· پیگیری و بهبود خدمات مشتریان
· شناسایی مشتریان ناراضی
· ارائه اطلاعات مربوط به مشتری به کارشناسان پشتیبانی
چرا باید از سی آر ام استفاده کنیم؟
نرم افزار CRM می تواند برای مدیریت تماس ها و همچنین مدیریت هر مرحله از سفر مشتری شما از لحظه ای که به تعامل با برند یا کسب و کار شما علاقه نشان می دهند تا تبدیل شدن به یک مشتری طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، سی آر ام معمولاً برای وظایف کلیدی زیر توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد:
· مدیریت اطلاعات تماس با مشتری
· اتوماسیون ایجاد و انتشار لیست سرنخ ها و مشترکین برای استفاده در کمپین های ایمیل و رسانه های اجتماعی
· ردیابی تعاملات بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان
· پیگیری وضعیت سرنخ ها از طریق پایپ لاین فروش
· مدیریت وظایف و تیم های مختلف
· خودکارسازی وظایف خدمات مشتریان مانند ارسال ایمیل در زمانی که مشتریان در معرض خطر ریزش قرار می گیرند
· تجزیه و تحلیل میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان
با تشکر
برچسب: نرم افزار CRM، CRM، فروش، مدیریت ارتباط با مشتری،